Luminile de eveniment:

Alegem cu atentie meniul. Facem si un meniu de cocktails, elaborat. Gandim cu mare grija playlisturi si mergem la auditii de trupe si/sau DJ. Facem intalniri peste intalniri cu fotografi, videografi, petrecem multe ore la probat rochii de mireasa. Florile sunt una si-una, iar marturiile sunt cele mai originale. Cu toate astea, in ziua nuntii parca lipseste ceva. Parca ceva nu se leaga in atmosfera evenimentului exact asa cum am fi crezut ca se va lega. Si asta de cele mai multe ori pentru ca luminile nu sunt alese suficient de atent si subiectul este trecut de multe ori in josul listei de prioritati, fara sa ne dam seama cat de mult puncteaza la capitolul atmosfera un pachet tehnic potrivit. Acesta este motivul pentru care povestim astazi despre categoriile de lumini pe care le intalnim la eveniment, dar si cum sa facem alegerile potrivite pentru nunta – si cat de important este sa lucram doar cu profesionisti pentru absolut fiecare aspect al nuntii pe care o planificam.

lumini de eveniment

Luminile pe care le intalnim de obicei la evenimente se impart in trei mari categorii: ambientale, arhitecturale si schela cu lumini dinamice. Toate trebuie sa fie armonizate, ca evenimentul sa fie asa cum l-ati dorit. De multe ori e un contrast prea mare intre ce va imaginati si ce se intampla in realitate, iar aceasta discrepanta apare tocmai din cauza faptului ca uneori piesele aceluiasi eveniment nu sunt gandite impreuna, ci mai degraba gandite separate si doar puse impreuna deodata – acest lucru poate conta mai mult decat v-ati imaginat.

Incepem cu luminile ambientale si va povestim despre ele ca sunt cele pe care le are localul unde ati ales sa va organizati evenimentul (lustre, candelabre, spoturi etc.) Trebuie sa stiti ca tot ce-i mult sau putin strica! Deci mare atentie, daca localul are 200 de corpuri de iluminat nu este necesar sa fie toate aprinse.

De ce?

Pentru ca stim ca v-ati gandit luni de zile la ce lumanari o sa puneti pe masa sau ce culoare o sa aiba florile. Ei bine, toate acestea nu o sa aiba mare efect daca avem in sala mult prea multa lumina ambientala. Decoratiunile trebuie puse in evidenta cu siguranta, dar nu aceasta este cea mai potrivita alegere! De asemenea, va recomandam sa evitati culorile reci tip neon sau spot cu led alb pentru ca nu se vor potrivi niciodata cu atmosfera pe care ar trebui s-o creati la nunta voastra. Alegeti candelabrele, lustrele iar pentru pereti – aplice (le veti intalni in probabil orice tip de locatie).Nu spunem sa aveti bezna in sala ci doar sa lasati aprinse atatea corpuri de iluminat cat sa creati o atmosfera placuta iar cei de la foto-video sa poata sa-si faca treaba. Ca sa puteti lua o decizie documentata, mergeti pana la local cu o zi sau doua inainte si rugati seful de sala sa va aprinda toate luminile – si atunci decideti ce trebuie sa ramana aprinse pe durata evenimentului. Dumneavoastra sunteti clientul si evenimentul trebuie sa decurga asa cum va doriti.

Rolul luminilor arhitecturale, pe de alta parte, este de a pune in evidenta sala, decoratiunile si mai ales de a crea o ambianta placuta, intima, absolut necesara pentru confortul invitatilor.

De ce?

Pentru ca nu chiar toti se cunosc intre ei, unii sunt mai timizi sau nu vor sa iasa in evidenta – iar o atmosfera mai intima ii va ajuta sa se acomodeze – pe cand cei indrazneti isi vor face aparatia la dans mult mai repede. Cand contractati astfel de servicii este necesar sa stabiliti cu furnizorul cateva aspecte:

1.Tematica: sa spunem ca va faceti nunta vara si pentru asta ati ales decoratiuni care au culori tari (verde, mov, etc.) Arhitecturalele trebuie sa fie ori pe aceeasi culoare cu decoratiunile, ori intr-un contrast bine ales. Atentie! Rosu cu roz nu o sa se potriveasca prea bine…
Sunt uneori cazuri in care se doreste ca la un interval de timp sa se schimbe culorile. Da, acest lucru este posibil, totusi noi recomandam ca intervalul sa nu fie mai mic de 3o de minute.
Stabiliti o intalnire inainte si discutati despre culori!

2. Trebuie sa stiti ca un iluminat arhitectural profesional nu se face cu doar cateva lumini. Daca primiti o oferta prea frumoasa ca sa fie adevarata puneti-va pe investigat inainte de semnarea contractului!
Cateva lumini puse la intamplare prin sala nu inseamna iluminat arhitectural, ci kitsch. Explicati-i celui care se ocupa de ele cat de mare este sala si daca poate face fata, plus ce preferinte aveti. Intebati daca are sa va arate cateva exemple de lucrari facute si verificati facebook-ul sau site-ul lui. Cautati poze reale si recenzii ale fostilor clienti.

3. Aspecte tehnice: Cu siguranta va doriti ca luminile sa functioneze cum trebuie iar fotografiile si filmarea sa fie frumoase. Pe cat posibil, asigurati-va ca furnizorul foloseste lumini si conectica de calitate. Stim ca nu sunteti experti in domeniu, dar intrebati ce fel de elementi are furnizorul: Bare cu leduri sau pari? Barele cu leduri sunt folosite special pentru asa ceva pe cand parii sunt conceputi pentru schela. Nu spunem ca nu merg folositi dar noi preferam barele, deoarece lumina este mult mai uniforma pe perete iar unghiul de propagare este de 30 de grade – adica lumina va ramane pe perete si nu va avea reflexii puternice pe mese, ring etc. Acest lucru este important si pentru fotograful sau videograful pe care i-ati contractat pentru eveniment (niste reflexii puternice le vor da ceva batai de cap).
Nu uitat sa mentionati ca nu doriti cabluri prin sala de care lumea se poate impiedica. Conectica trebuie sa fie camuflata pe cat posibil!

lumini de eveniment

Schela cu lumini: Pentru ca nu exista un termen oficial noi le-am spus “dinamice” pentru ca acesta este rolul lor: de a da dinamica si de a colora ringul dar si de a-l evidentia in acelasi timp. Pe langa sonorizari, trupe sau dj nepregatiti, se pot inregistra dezamagiri importante si la acest capitol, de aceea sintagma “lumini profesionale” nu garanteaza calitatea si implicit reusita,
In primul rand, schela trebuie sa fie adecvata salii: o schela mare intr-o sala mica sau invers nu o sa arate bine. Pentru noi, profesional inseamna o schela aerisita cu elemente de calitate pe ea. Noi folosim doar moving head-uri si pari cu led (cu putin search pe internet puteti afla ce sunt fiecare). Parii dau culoare iar moving head-urile creaza diverse forme atat pe ring, cat si in sala. Acestea sunt programate si coordonate in functie de natura si momentul evenimentului. De exemplu, pe o muzica lenta acestea vor avea un program de ambient placut si discret, in vreme ce in timpul unui set disco vor avea un program dinamic, alert. Acestea vor fi alese împreuna cu clientul in functie de marimea salii si numarul de invitati. Dorim sa avem pe ring o atmosfera placuta si nu una deranjanta, de aceea luminile nu trebuie sa fie prea slabe sau prea puternice, in acest sens firma noastra dispune de doua schele cu lumini, una potrivita evenimentelor de pâna la 100 de persoane si înca una dedicata evenimentelor de pana la 400 persoane.
Ca si in cazul arhitecturalelor adresati intrebari legate de tot ce nu va este clar si cereti exemple, poze, filmari. Discutati despre cum doriti sa fie evenimentul! Sunt miri doresc ca luminile dinamice sa pastreze pe tot parcursul evenimentul o linie de ambient, de basm, dar si miri care pot dori la un moment-dat atmosfera de club. Tocmai de aceea, ne adresam atat evenimentelor cu un tipar clasic cat si celor iesite din comun.

Nu trebuie sa mai spunem ca orice pachet de lumini dinamice trebuie sa fie insotit de un tehnician pentru a le coordona asa cum se cuvine.

Ca o concluzie, atmosfera evenimentului vostru nu va depinde de cat de mare sau de mica, cat de modesta sau de opulenta este sala pe care ati ales-o pentru evenimentul vostru, cat de alegerile mai mult sau mai putin bune pe care le puteti face pentru a o pune in valoare. Va spunem ca am vazut sali modeste, dar decorate si luminate cum trebuie unde totul a iesit foarte bine, si sali cu pretentii unde s-a cheltuit mult iar efectul nu a fost deloc cel asteptat. Totul trebuie gandit impreuna si armonizat, astfel incat luminile ambientale, arhitecturale si schela trebuie sa fie in armonie cu florile sau cu alte decoratiuni din context.

Full Events va ofera servicii si echipamente pentru evenimentele dumneavoastra. Avem experienta evenimentelor private de aproximativ 10 ani, experienta care ne-a invatat importanta fiecarui detaliu, a lucrurilor bine facute si a clientului multumit. Punctul nostru de referinta sunt oamenii, suntem flexibili si in pas cu tendintele actuale.